מחלות עור נפוצות בכל העולם,  כאשר העור הוא האיבר הגדול בגוף. לפי התפישה הקונבנציונלית העור נתפש כמקור הסיבה למחלות, ולפי התפישה ההוליסטית רואים את העור כמראה של תחלואים באיברים פנימיים של הגוף.  לדוגמא:  הכבד משמש לסינון וניקוז רעלים מהגוף,  ובמידה והוא אינו מתפקד באופן תקין, רעלנים שמסתובבים חופשיים בזרם הדם יכולים לגרום להתפרצות של מחלת עור כזו או אחרת.

התפישה ההוליסטית גם קושרת בין מערכות הגוף  ולכן לשיטתה ניתן לראות זהות מובהקת למשל בין מצבי מתח נפשי להתפרצות מחלת עור.

Atopic dermatitis (eczema) -אטופיק דרמטיטיס- הגדרה


אטופיק דרמטיטיס הוא מצב שבו העור אדום, מגורה ומגרד לעיתים. המצב נפוץ מאוד בקרב ילדים, אבל המחלה יכולה לפרוץ בכל גיל. אטופיק דרמטיטיס היא מחלה כרונית ונוטה להיות בתקופות מסוימות יותר סוערת ולעתים שקטה.  יש מקרים שהיא מלווה עם אסתמה -קשיי נשימה או מלווה באלרגיה, והיא אף מכונה פעמים רבות "אסתטמה של העור".

לא נמצאו תרופות קונבנציונאליות שפותרות את מחלת האטופיק דרמטיטיס, אבל קיימים טיפולים אשר יכולים להקל על הסימפטומים של האדמומיות והגירוד בעור, כמו כן למנוע התפרצויות סוערות של המחלה.

20 שנות ניסיון כרוקח לימדו אותי מה עובד היטב. למשל, מומלץ להימנע משימוש בסבונים רגילים לגוף. במקום סבון מומלץ השימוש בתערובת שמנים אשר מלחלחים את העור ואינם מייבשים אותו.  כמו כן ניתן להשתמש בסבון גוף של חברת להרוש פוזה (LA ROCHE POSAY)  מסדרת ליפיקאר, המכיל מרכיבים עדינים שאינם גורמים לגירוי המקומות בגוף המגורים גם כך.

מומלץ להשתמש בקרמים ומשחות לשם הוספת לחות. מניסיוני ראיתי שמשחת קלנדולה פרופוליס אורטיקה מסידרת "הפלא ופלא",  נותנת מענה ותוצאות מהירות: הקלנדולה מקטינה את אדמומיות העור, הפרופוליס מטפל במצב הדלקתי והאורטיקה נותנת פתרון מצוין לגרד ועקצוץ.

אטופיק דקמטיטיס סימפטומים

הסימנים והסימפטומים של אטופיק דרמטיטיס  הם רחבים ומשתנים מאדם לאדם הם כוללים:

אטופיק דרמטיטיס לרוב מופיעה לפני גיל 5 ויכולה להימשך עד להתבגרות. בחלק מהאנשים המחלה מתפרצת בתקופות ולאחר מכן נרגעת לזמן מה, לעיתים אפילו למשך מספר שנים ואז עלולה להופיע שוב.

גורמים שמחמירים אטופיק דרמטיטיס

במחקרים שעקבו אחרי חולים באטופיק דרמטיטיס, התגלה כי אצל רובם מופיע על העור החיידק  Staphylococcus aureus  סטפילוקוקוס אוראוס. חיידק  זה מכפיל את עצמו ומתרבה מהר, כאשר שכבת המגן של העור סדוקה ושבורה ונוזל מופיע על העור. מצב זה עשוי להחמיר בייחוד בקרב ילדים.

בדיוק לבעיה זו נועד הקרם של חברת לה רוש פוזה מסידרת ליפיקאר, אשר מכיל את חיידקי המיקרוביום של העור ומאפשר לחולי אטופיק דרמטיטיס להתמודד מול חיידקי הסטפאאורוס. מטופלים רבים שהתנסו בשימוש בקרם זה אחרי מקלחת חוו שיפור הדרגתי במצב העור .

גורמים אשר יכולים להחמיר את הסימפטומים והסימנים של אטופיק דרמטיטיס:

המחלה אטופיק דרמטיטיס משוייכת למחלות האלרגיה, אבל במקרים רבים הימנעות מאלרגניים פוטנציאליים אינה משפרת את הופעת העור. יש לציין שחשיפה למקומות כולאי אבק כמו נוצות כריות ,החלק התחתון של כורסאות ושטיחים – עלולה להחמיר את מצב המחלה.

מתי מומלץ לבוא לייעוץ אישי בבית המרקחת הרוקחים במודיעין?

צוות בית מרקחת הרוקחים בעל נסיון של עבודה עם אלפי מטופלים ב-20 שנים האחרונות. לרובם ניתן פתרון מוצלח שהפחית באופן משמעותי את הסימפטומים של האטופיק דרמטיטיס תוך איבחון הוליסטי אשר בא לתת מענה פנימי וחיצוני.

הפתרון הפנימי שהרוקחים יציעו יכלול טיפות  טבעיות מסידרת הפלא ופלא דרמ – קיי המכילות צמחים אשר גורמים לעור להיות פחות מודלק ופחות יבש ומגורה.

במקרים של סטרס ולחץ נפשי אצל מבוגרים יתווספו לטיפול טיפות הומאופטיות ו/או כדורי מרגיקל מסידרת הפלא ופלא, אשר מאפשרים לגוף להיות במצב נפשי רגוע יותר.

צוות הרוקחים ימליץ גם על טיפול לעור חיצוני כמו השימוש היומיומי במשחת קלנדולה פרופוליס אורטיקה מסידרת הפלא ופלא. יומלצו גם הסבון והקרם גוף מסידרת ליפיקאר של חברת להרוש פוזה.

צוות הרוקחים ישתדל לתת מענה אישי ולתפור את הטיפול המתאים לכל לקוח בעזרת הידע והנסיון שנצברו ב-20 שנים האחרונות.

אין צורך להמשיך לחיות באי נוחות עם עור פגוע ולצפות שהסימפטומים  יעברו מעצמם! מומלץ לפקוד את בית המרקחת או להתקשר אלינו בטלפון 08-996-9611  וצוות הרוקחים יעשה כל שביכולתו לתת פתרון יעיל ומהיר. אנו מבצעים משלוחים לכל רחבי הארץ כך שאין מגבלת מרחק…

בברכת בריאות שלמה

לירון שטרן
רוקח אחראי -בית מרקחת "הרוקחים"